==========================
KRISTI MALAKOFF
==========================

<<< Fenster schließen

Kristi Malakoff ist eine kanadische Künstlerin und lebt derzeit in Moskau (Russland).

Seit ihrer Ausbildung am Emily Carr Institut in Vancouver (Canada) und Chelsea College of Art in London (England) erhielt sie zahlreiche Preise, Stipendien und Arbeitstipendien. Ihre künstlerischen Arbeiten sind in zahlreichen privaten und öffentlichen Sammlungen vertreten und werden vielerorts international (v.a. Kanada, USA, England, Deutschland, Mexico, Russland) gezeigt und besprochen.

Von Walter Benjamins "Das Kunstwerk im Zeitalter seiner technischen Reproduzierbarkeit" inspiriert, versucht Malakoff durch einen eher gegenteiligen Ansatz, 2-dimensionalen massenproduzierten Materialien eine Aura zurückzugeben, indem sie diese in Unikat-Objekte zurücktransformiert – zurück in einen 3-dimensionalen Zustand wie vor ihrer Reproduktion. Durch die Entnahme der Materialien aus ihrem ursprünglichen Kontext und ihre Platzierung in der neuen bildlichen Situation schafft Malakoff eine sinnliche Vielschichtigkeit und provoziert den reflektierenden Austausch beim Betrachten.

Sie arbeitet vor allem mit photographischem Bildmaterial, wie Müslischachteln, Briefmarken, Geldscheinen und Tapete.

weitere Informationen unter:
www.kristimalakoff.com

 

<<< Fenster schließen

<<< close window

Kristi Malakoff is a Canadian visual artist who is currently based in Moscow, Russia.

She studied in London (England) where she attended the Chelsea College of Art and Design and graduatued in 2005 at the Emily Carr Institute in Vancouver (Canada). Since graduating she received many awards and scholarships and has participated in artist residency programs at the Banff Centre, the Stride Gallery, Calgary, SÍM, Reykjavík, Iceland and Proekt Fabrika, Moscow, Russia.

Her work is held in private and corporate collections across Canada and the US and it has been published and exhibited in many solo- and groupshows throughout Canada, the US, England, Germany, Mexico and Russia.

Inspired early on by Walter Benjamin’s essay “Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction”, she strives to take a contrarian approach to this idea – taking 2-dimensional mass-produced materials, Malakoff transforms them back into unique objects, back to their pre-representational, 3-D state. By removing these materials from their intended context and placing them in new situations, she aims to both surprise the viewer and create a new, multi-layered conversation. To this end, Malakoff works with photographic images, cereal boxes, stamps, paper currency and wallpaper.

more information under:
www.kristimalakoff.com

 

<<< close window