<<<
Fenster schließen
Kristi Malakoff ist eine kanadische Künstlerin und lebt
derzeit in Moskau (Russland).
Seit ihrer Ausbildung am Emily Carr Institut in Vancouver
(Canada) und Chelsea College of Art in London (England) erhielt
sie zahlreiche Preise, Stipendien und Arbeitstipendien. Ihre
künstlerischen Arbeiten sind in zahlreichen privaten
und öffentlichen Sammlungen vertreten und werden vielerorts
international (v.a. Kanada, USA, England, Deutschland, Mexico,
Russland) gezeigt und besprochen.
Von Walter Benjamins "Das Kunstwerk im Zeitalter seiner
technischen Reproduzierbarkeit" inspiriert, versucht
Malakoff durch einen eher gegenteiligen Ansatz, 2-dimensionalen
massenproduzierten Materialien eine Aura zurückzugeben,
indem sie diese in Unikat-Objekte zurücktransformiert
– zurück in einen 3-dimensionalen Zustand wie vor
ihrer Reproduktion. Durch die Entnahme der Materialien aus
ihrem ursprünglichen Kontext und ihre Platzierung in
der neuen bildlichen Situation schafft Malakoff eine sinnliche
Vielschichtigkeit und provoziert den reflektierenden Austausch
beim Betrachten.
Sie arbeitet vor allem mit photographischem Bildmaterial,
wie Müslischachteln, Briefmarken, Geldscheinen und Tapete.
weitere Informationen unter:
www.kristimalakoff.com
<<<
Fenster schließen |
<<<
close window
Kristi Malakoff is a Canadian visual artist who is currently
based in Moscow, Russia.
She studied in London (England) where she attended the Chelsea
College of Art and Design and graduatued in 2005 at the Emily
Carr Institute in Vancouver (Canada). Since graduating she
received many awards and scholarships and has participated
in artist residency programs at the Banff Centre, the Stride
Gallery, Calgary, SÍM, Reykjavík, Iceland and
Proekt Fabrika, Moscow, Russia.
Her work is held in private and corporate collections across
Canada and the US and it has been published and exhibited
in many solo- and groupshows throughout Canada, the US, England,
Germany, Mexico and Russia.
Inspired early on by Walter Benjamin’s essay “Work
of Art in the Age of Mechanical Reproduction”, she strives
to take a contrarian approach to this idea – taking
2-dimensional mass-produced materials, Malakoff transforms
them back into unique objects, back to their pre-representational,
3-D state. By removing these materials from their intended
context and placing them in new situations, she aims to both
surprise the viewer and create a new, multi-layered conversation.
To this end, Malakoff works with photographic images, cereal
boxes, stamps, paper currency and wallpaper.
more information under:
www.kristimalakoff.com
<<<
close window |